محمد نصیری فر

تجربیات من از دنیای معامله گری

محمد نصیری فر

تجربیات من از دنیای معامله گری

برای اینکه بتوانیم در مسیر واقعی معامله گری و سرمایه گذاری فعالت داشته باشیم بهتر است که روش های نوین را همراه با تجربیات روز ببینیم و بخوانیم من اینجا همراه شما هستم تا تجربیاتم را بعد از 4 سال فعالیت مداوم با شما به اشتراک بگذارم دوست دار شما محمد نصیری فر

بایگانی

تولد فارکس (قسمت اول) تاریخچه

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۲۴ ق.ظ

تولد فارکس

(قسمت اول)

تاریخچه

 

لزوم آشنایی و دانستن درباره تاریخچه بازارهای مالی گاها کمتر مورد توجه و بررسی قرار می گیرد ، اما همه ی ما به خوبی می دانیم دانستن جزئیات مسیر طی شده تا به امروز ، موجب درک بهتر و طبیعتا تحلیل و معامله ی بهتر برای ما می شود .

پس تصمیم گرفتیم در قالب چند پست، خلاصه ای از تاریخچه و تولد فارکس را برای شما علاقه مندان شرح دهیم

 

در طی جنگ جهانی دوم ، تقریبا تمام کشورهای دنیا به نوعی درگیر جنگ بودند و طبیعتا تبادلات مالی ، کالا و خدمات عملا ناممکن بود ؛ دنیای اقتصاد که حتی در شرایط صلح با هزاران فاکتور و پارامتر مختلف کار می کند ، در زمان جنگ شانسی برای ادامه حیات نداشت.

از این رو در اواخر جنگ جهانی دوم ، تعدادی از کشورهای دنیا که شامل آمریکا ، انگلیس و 42 کشور دیگر درگیر جنگ ، در نشستی واقع در شهر برتون وودز در ایالت نیوهمپشایر آمریکا ، گرد هم آمدند و از دل این نشست سیستم برتون وودز شکل گرفت

 

از دل این نشست دو سازمان شکل گرفت که هنوز هم درحال فعالیت هستند

گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول

ماهیت و ساز و کار سیستم  برتون وودز در پست جداگانه ای بررسی خواهد شد اما همینقدر کافیست که بدانیم سیستم مالی برتون وودز بنا به دلایلی دیگر کارآمد نبود و نیاز به ایجاد سیستم دیگری احساس می شد.

از این رو در سال 1971 سیستم مالی نرخ ارز شناور یا  Floating exchange rateشکل گرفت که در آن نرخ ارز کشورها ، صرفا براساس میزان عرضه و تقاضای آن ارز تغییر می کرد و برخلاف سیستم برتون وودز ، نرخ ثابتی نداشت.

 

از سال 1971 تا 1991 این سیستم تنها در انحصار دولت ها و بانک ها بود و افراد عادی امکان معامله در این بازار ها را نداشتند؛ اما از 1991 به بعد این امکان برای همه افراد فراهم شد تا در این بازار معاملاتی بین بانکی دخیل شوند .

از این رو ما اولین نسل از انسان ها هستیم که امکان معامله در بازاری را دارند ، که تمام بانک ها و موسسات مالی دنیا در آن هرلحظه در حال تبادلات مالی هستند.

 

سپاس از همراهی و حمایت شما

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۰۷
محمد نصیری فر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی